top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלינה חייקין סמרסקי

הכמיהה לפתרון קסם


מי לא היה רוצה לזכות בלוטו? לקבל כמה מיליונים ביום בהיר אחד, ככה משום מקום, בלי עבודה קשה ומאמץ, בלי שינוי משמעותי, אלא בזכות המזל.

במציאות, בדיוק כמו שהסיכוי לזכות בלוטו שואף לאפס (ליתר דיוק 1 ל-16 מיליון לפי "ויקפדיה"), כך גם הסיכוי לקבל את הגוף המושלם ללא מאמץ ועבודה קשה, שואף ל-0.

למה בחרתי לכתוב על הנושא הזה בכלל?

אחת הטעויות הכי נפוצות שאני רואה, היא שאנשים מבזבזים כסף, זמן ומסכנים את הבריאות שלהם, על כל מיני אבקות/מיצים/דיאטות כאסח ושיקויים שמבטיחים ירידה של X ק"ג בשבוע/חודש.

גם האנשים הכי משכילים ואינטלגנטים, שהייתי מצפה שידעו יותר טוב מזה, "נופלים" בפח הבטחות השווא. אני חייבת להגיד שזה ממש מבאס לראות את זה, בגלל שאני יודעת שמי שעושה את זה, לא מבין לאיזה נזק בריאותי ו/או נפשי הוא חושף את עצמו.

אני לגמרי מבינה מאיזה מקום זה נובע, חברות או "יועצי התזונה" שמפרסמים את "שיקויי" הפלא האלה, יודעים לגעת בדיוק בנקודה הרגישה שלנו, ולגרום לנו לקנות את המוצר או הדיאטה שלהם.

בפועל, גם אם ניסיתם איזה אבקה/מיץ או דיאטת המנעות והצלחתם לרדת יפה, אתם חושפים את עצמכם לנזק ארוך טווח. איזה נזקים יכולים לגרום לנו "שיקויי הפלא" האלה? עליה מהירה חזרה במשקל, פיתוח "חשקים" וCRAVING לכל מיני מזונת ש"אסרו" עלינו, ירידה מהירה ובלתי מבוקרת במשקל יכולה לגרום לנו לאובדן מסת שריר ולנזקים בריאותיים ארוכי טווח, דיאטות דלות מידי בקלוריות יכולות לגרום לנו לחסרים במגוון ויטמנים ומינרלים, התעסקות יתרה בספירת קלוריות ובאוכל שאנחנו אוכלים, יכולה לגרום לנו לדפוסי אכילה מופערים ועוד ועוד נזקים שהכתבה הזאת תיהיה ארוכה מידי אם אפרט את כולם.

הנקודה הכי חשובה, היא שאמצעות שימוש בכל מיני מוצרים או ניסיון של דיאטות מגבילות כאלה ואחרות, אנחנו לא פותרים את הבעיה, אלא לפעמים אפילו מעצימים אותה. השינוי התזונתי הוא לא רק לדעת מה כן בריא לאכול ומה לא בריא לאכול ולחשב קלוריות. שינוי תזונתי אמיתי דורש התאמה של התזונה למאפיינים האישיים של כל אדם ואדם, למצב הבריאותי האישי שלו, לרמת הפעילות הגופנית , לטעם , לנקודות התורפה, לדפוסי ההתנהגות ועוד.

אני לא כותבת את זה כדי לעודד את כולם ללכת לטיפול אצל דיאטנית, אלא כדי שתבינו ש"הישועה" לא תגיע ממשהו שתקנו או מדיאטה ספציפית שתעשו. שינוי אמית שמביא לתוצאות שנשארות לאורך זמן, לא יתרחש באמצעות שום "מוצר" או דיאטה טרנדית, אלא בעקבות שינוי הרגלי אכילה, שינוי עמוק ואמיתי.

דיברנו מספיק על מה אני אני לא ממליצה לכם לעשות, מה כן כדאי לעשות כדי להתחיל שינוי תזונתי בעצמנו?

לעשות שינוי הדרגתי, ישים ומותאם אישית, דוגמאות:

1. אתם יודעים שלאכול ירקות זה טוב ובריא אבל לא כל כך עושים את זה? תתחילו לשלב יותר ירקות בתפריט היומי שלכם, אל תצפו לעבור מ-0 ירקות ביום ל-5, אבל תתחילו להגדיל את הכמות לירק אחד או שניים ביום.

2. מים - אתם שותים מספיק מים? תתחילו להקפיד על 8-10 כוסות מים ביום, ואפילו יותר בהתאם לרמת הפעילות הגופנית והטמפרטורה בחוץ. כדאי לשתות בצורה סדירה לאורך כל היום, לא רק כשאתם צמאים.

3. מכורים למתוק? כולנו יודעים שמתוקים וממתקים זה לא המזון הכי מזין שיש (מזין את הנשמה אבל לא כל כך את הגוף) נסו לעבור למתוקים בריאים ומזינים יותר בכנה ביתית. נסו להחליף קמח לבן בקמח חיטה/כוסמין/שיפון מלאים, להפחית קצת את הסוכר והשמן במתכון ולראות איך יוצא לכם (אפשר להמיר חלק מהשמן במים או ברסק תפוחים). אם אין לכם זמן או חשק לאפייה ביתית אתם יכולים בשלב הראשון, להקפיד על אכילה מסודרת לא אכילה "נשנושית" של המתוק שלכם, זה בדרך כלל עוזר גם לפחית בכמות.

יש עוד הרבה הרגלים תזונתיים בריאים שאתם מכירים אבל לא מישמים, כי רובנו יודעים איזה הרגלים כדאי לנו לאמץ ופשוט מתקשים לעשות ליישם אותם.

אם אתם מרגישים שאתם תקועים ואין לכם שום מושג מה אתם עושים לא נכון, תפנו לאיש מקצוע. לאיש מקצוע אמיתי, שיש לו רישיון ממשרד הבריאות (מצורף קישור בתחתית הכתבה, שבו תוכלו לבדוק אם לאיש מקצוע יש רישיון ממשרד הבריאות) ולא למישהו שירד במשקל ועכשיו טוען שהוא יגלה לכם את הסוד, או מישהו שעשה קורס או שניים בתזונה ועכשיו מייעץ בנושא לכל מי שרוצה לשמוע ו/או מוכן לשלם (בדיוק כמו שלא הייתם הולכים למישהו שנותן "ייעוץ רפואי" כי הוא למד שנה או שנתיים ולא סיים לימודי רפואה מלאים וסטאז').

איש מקצועי אמיתי, עם גישה נכונה לאנשים, מלבד ידע מדעי, יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בעתיד ולתת לכם כלים לעשות שינוי תזונתי לטווח ארוך.

https://www.old.health.gov.il/oskimbbriut/oskimbbriya/Index.asp?R_Type=11

146 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page