top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלינה חייקין סמרסקי

אכילה סביב המחזור החודשי

רובנו מכירות את החשקים והתאבון המשתנה סביב המחזור החודשי. אני רוצה לשים בצד את המדע שמאחורי הנושא כי יש הרבה מנגנונים שיכולים להסביר את הסיבה, אבל מה שבאמת חשוב להבין זה שזה לגמרי לגיטימי. הרבה מהמטופלות שלי מאשימות את עצמן וחושבות שזה עניין של כוח רצון ו״התאפקות״ ואני רוצה להוריד את העניין הזה מהמשולחן. זה ל-ג-י-ט-י-מ-י שיהיו חשקים לפני/במהלך הווסת או אפילו הביוץ.

עם זאת, כדי שנוכל להמשיך ולשמור על אורח חיים בריא, הכנתי לכן כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכן להתנהל בצורה קצת יותר מאוזנת:

  1. מעקב - מאוד חשוב להכיר את עצמינו ולערוך מעקב אחר המחזור החודשי, כדי שנוכל לדעת איך להיערך גם מהבחינה תזונתית. אני מאוד אוהבת את אפליקציית ״flo” שבגם בגרסה החינמית שלה, אפשר לתעד הרבה מהסימפטומים שאנחנו חוות וכך לזהות דפוסי ״חשקים״, תאבון ותסמיני נוספים.

  2. היערכות מראש - לאחר שביצענו מעקב של חודש- חודשיים, נוכל לזהות את דפוסי ה״חשקים״ שלנו ואז, אני מאוד ממליצה להיערך מראש, לדוגמה: הרבה נשים חוות חשק עז לאכילת מתוקים כ-3 ימים לפני ה״מחזור״ (הדימום עצמו), אם אתן שייכות לקבוצה הזו, אני ממליצה להכין מראש איזה קינוח ביתי קצת משופר בערכים התזונתיים שלו (אם הקינוח מקמח מלא, אולי נשבע יותר ואם יש בו קצת פחות סוכר מקינוח תעשייתי, אז אולי נצליח לאכול ממנו פחות).

  3. תיחום זמן - לפי המעקב שערכנו, כדאי לתחום בזמן את תקופת ה״חשקים״, כדי לא להיגרר למצב אכילה בלתי פוסקת לפני/בזמן ואחרי מחזור. לדוגמה: הרבה פעמים יש חשק מוגבר למתוק, 3 ימים לפני הדימום עצמו, אז בימים אלה אפשר להוסיף ״טקס מתוק״, להוסיף איזה קינוח קטן ולהינות ממנו.

  4. הקפדה על ארוחות משביעות - אם לא נאכל ארוחות מספקות, זה רק יגביר לנו את החשקים ולא יעזור לנו לשמור על תפריט מאוזן. אז גם אם יש חשק לאכול רק פחמימות, חשוב להקפיד על מנות חלבון מספקות ומאוזנות בכל ארוחה עיקרית (בוקר, צהריים וערב), לדוגמה: יוגורט 20 גר׳ חלבון/ 2 ביצים + מעט גבינה/ פחית טונה, מנת עוף/דג/ 150 גר׳ טופו וכו׳.

  5. תנועה - כן, זה משהו שאני מציינת כטיפ לכל נושא ופתרון לכל בעיה, אבל זה באמת ככה. תנועה זה מרפא, מאזן ועוזר להרגשה. אז לא חייבים לעשות אימון בעצימות גבוהה, זה יכול להיות הליכה קצרה, קצת מתיחות, אימון קטן באמצעות סרטון ביוטיוב. פעילות גופנית תעזור לכן גם לאזן קצת את החשקים. חשוב להבהיר שאני ממליצה על תנועה, לא בשביל הוצאה אנרגטית! אין שום קשר בין הפעילות הגופנית למה שאכלנו. אני ממליצה לזוז כדי להרגיש יותר טוב, בלי קשר למה שאכלנו.

לסיכום: מעקב + היערכות + תיחום בזמן + שובע + תנועה = יעזרו לכן לעבור את הימים האלה בשלום ועם הרבה אהבה עצמית

993 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page