top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלינה חייקין סמרסקי

6 טיפים להתנהלות תזונתית בריאה בסוף השבוע


איזה כייף שהגיע סוף השבוע!

או שלא?

הרבה מטופלים שלי מביעים חשש גדול משישי - שבת, כי הם מרגישים ש״הפיתויים״ תוקפים אותם מכל עבר, ושהם צריכים לגייס המון כוח רצון.

אז כמו שציטטתי כבר לא פעם - כוח רצון הוא אסטרטגיה לטווח קצר בלבד, הוא לא משהו שנוכל להסתמך עליו לטווח הארוך (מתוך הספר המעולה ״Atomic Habits״).

אנחנו חייבים לסגל לעצמינו בסיס הרגלים חזק ומערכת יחסים בריאה עם התזונה שלנו.

רק ככה נדע נדע להנות מה״פיתויים״ ולא לפחד מהם.

הכנתי לכם כמה אסטרטגיות וטיפים להתנהלות בריאה ומאוזנת בסופי שבוע:

הכל בראש - חשוב מאוד לעצב את המחשבה שלנו בצורה בריאה:

1. במקום "אסור לי" - "מותר לי לאכול מה שארצה, מתי שארצה, אני מחליט/ה" - אחרי שתתחילו לחשוב ככה, תבינו שלא חייבים לאכול את כל הדברים הכי מפנקים בסופ"ש, כי גם אם תרצו לאכול משהו כייפי באמצע שבוע, אף אחד לא יגיד לכם שאסור. כך ירד הלחץ "לזלול" בסופ"ש🙏

2. במקום "צ'יט מיל" או "מנה מותרת"- "ארוחה מפנקת" - שום דבר לא השתנה בסופ"ש, אבל הסבירות שיהיו לי ארוחות קצת יותר מפנקות עולה, וזה לגמרי בסדר. אבל אתם לא "מרמים" אף אחד ואתם לא אוכלים "מנה מותרת", אלא אתם קצת מתפנקים, וזה בסדר.

3. בלי ייסורי מצפון! - הדבר הכי גרוע לאורח חיים בריא, הוא ייסורי מצפון. לא להשתמש במונחים כמו "הרסתי", לא הרסתם כלום, לא משנה מה אכלתם (ראו את הפוסט ״זהו הרסתי״).

4. להמשיך בהרגלים חיוביים שאולי כבר סיגלתם לעצמכם - פעילות גופנית, חלבון בכל ארוחה, צלחת מאוזנת, שתייה מספקת וכו'🍴

5. אם אנחנו יודעים שיש ארוחת ערב גדולה וחמה, אפשר לאכול ארוחת צהריים "קלה" יותר, כמו ארוחת ערב שהיינו אוכלים ביום חול (אבל לא במחיר של להישאר רעבים!).

6. לא להגיע רעבים מידי לארוחה "מפנקת" - לבוא ברמת רעב הגיונית, כדי שנוכל להיות קשובים לתחושות הרעב והשובע. זה אומר שאם מתחיל להתפתח רעב גדול וארוחת הערב עוד רחוקה, מוסיפים ארוחת ביניים כמו יוגורט או יוגורט ופרי.

לזכור ששישי שבת מגיע כל שבוע, זה לא הסופ"ש האחרון שבו נאכל אוכל טעים, אז לא צריך להתייחס לזה בצורה של "ממחר דיאטה"

אין "דיאטות" זמניות יותר, יש אורח חיים בריא!

אורח חיים בריא, מכיל בתוכו גם דברים מפנקים יותר, במידה😍



183 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page