top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלינה חייקין סמרסקי

איך התמקדות בביצועים ספורטיבים תקדם אתכם למטרות החיצוניות שלכם


מה המטרה שלך?

זאת שאלה שאני שואלת כל מטופל בפגישה הראשונה ואפילו לפני, בשיחת הטלפון.

התשובות שאני מקבלת הן מגוונות, לפעמים המטרות הן רק חיצוניות, כמו: "אני רוצה להוריד היקפים"/"לרדת במשקל"/ "רוצה לבנות מסת שרירי" וכו'.

ולפעמים המטרות הן גם חיצוניות וגם פנימיות, לדוגמה: "אני רוצה לרדת באחוזי שומן ולעשות את זה בצורה שאצליח להתמיד בה לאורח זמן".

אין תשובה נכונה לשאלה הזו.

מה שכן, אני תמיד מעודדת את המטופלים שלי, לחשוב על גם על מטרות פנימיות ועמוקות, מלבד המטרות החיצוניות. כי לרדת במשקל/לבנות מסת שריר/לרדת בהיקפים, אפשר לעשות בכל מיני דרכים, וכמובן שחשוב לי לשמוע מה הדרך שהמטופל רוצה שנלך בה, כדי לוודא שהדרך הזו תואמת את האני מאמין שלי, לגבי אורח חיים בריא.

אבל, במהלך הטיפול, קורה לא מעט שאני מעודדת מטופלים לבחור גם מטרות ספציפיות הקשורות לביצועים, לדוגמה: לעשות מתח או להגיע למשקל מסוים בתרגיל מסוים וכו׳, מטרה שתואמת את היכולת הגופניות שלהם, אבל שתדרוש מהם עוד מאמץ ועבודה.

הסיבה שאני מעודדת לבחור גם מטרות הקשורות לביצועים, היא שזה עוזר להסיט את ההתמקדות בפן החיצוני (שיכולה להיות מתסכלת לפעמים) אך עם זאת, מטרות כאלה לגמרי יכולות לעזור להגיע גם למטרות החיצוניות.

הרי אם מטופלת קובעת לעצמה מטרה כמו להצליח לעשות מתח, והיא עובדת על זה כמה פעמים בשבוע בתוכנית מתאימה ומקצועית, בליווי תזונתי נכון, זה יכול לעזור לה לקבל מראה חטוב יותר של הזרועות.

ואם מטופל קובע יעד כמו להגיע למשקל מסוים בתרגיל כמו דד ליפט, בליווי מאמן, הדרכה נכונה וליווי תזונתי, הוא עובד בצורה מדורגת, באופן עיקבי עד שיגיע למשקל הזה, זה יכול לעזור לו לקדם אותו אל עבר המטרה הגופנית שהוא מחפש.

אז מה שאני מציעה, הוא שתתחילו להתמקד גם בהישגים שלכם, בין אם זה מיומנויות חדשות שאתם רוצים לרכוש כמו ללכת על הידיים או לעשות מתח, בין אם זה משקל ספציפי שתרצו להרים ובין אם זה היכולת לשחק עם הילדים שלכם בגינה במבלי להתייעף אחרי דקה.

מטרות ממוקדות הישגים ספורטיבים (הגיונייים) יקדמו את הבריאות שלכם אפילו יותר, ממטרות הקשורות למשקל או לאחוז שומן מסוים.

איזה מטרות ממוקדות ביצועים אפשר לבחור?

זה מאוד תלוי ביכולות שלכם, ואני מאוד ממליצה להתייעץ עם מאמן כדי שיעזור לכם לבחור משהו שמתאים לכם, אבל הכנתי לכם רשימה של כמה מטרות כלליות שתוכלו להיעזר בה:

  1. לעשות עליית מתח! - המטרה האהובה עליי, בעיקר לנשים, שהרוב לא מצליחות לעשות אפילו עליית מתח אחת (גם אני לא יכולתי כשהתחלתי להתאמן).

  2. לרוץ 2/5/10 ק״ג בזמן מסוים - או אפילו לרוץ 1 ק״מ/2 ק״מ או כל מספר אחר, בצורה רציפה מבלי להפסיק.

  3. להרים משקל מסויים בתרגיל מסויים למספר חזרות מסוים - אני הצבתי לעצמי להגיע ליעד של חזרה אחת של 100 ק״ג דד ליפט ובאמת הגעתי למספר הזה לפני כמה חודשים. זאת הייתה מטרה ריאלית עבורי, בתרגיל שאני לא כל כך חזקה בו.

  4. להתאמן 3 או 4 פעמים בשבוע בצורה עיקבית - גם זו מטרה שאני מאוד אוהבת, בעיקר כשאני יודעת שהמטופל שלי מתאמן במקום מקצועי שעובד על מגוון מרכיבי הכושר הגופני ויספק לו את כל מה שהוא צריך, במספר אימונים שבועיים.

  5. להרים את הילד שלך/הכלב שלך/הקניות שלך מבלי לסבול מכאבי גב - גם זו מטרה מצוינת, כי כדי להגיע אליה, יידרש מהמתאמן לשמור על שגרת אימונים ולעשות תרגילים שיחזקו את הרגליים, הגב והידיים שלו.

לסיכום, לדעתי הכי חשוב לזכור שאנחנו רוצים שאיכות החיים שלנו תיהיה טובה לאורך שנים, ומה שיקדם אותנו לשם הוא כנראה לא רק ק״ג או ס״מ לפה או לשם, אלא היכולת לעשות דברים בקלות יחסית ולהתמודד עם אתגרי החיים בצורה טובה.

בהצלחה!


91 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page